woensdag 20 oktober 2021

Zorgen voor geloofwaardigheid

Zorgen voor geloofwaardigheid



    Een goed artikel moet automatisch geloofwaardig zijn;

    Zorg als schrijver voor een goed gevulde gereedschapskist;

    Probeer altijd een stukje eigen ervaring in te brengen.


Zorgen voor geloofwaardigheid


Een publicatie moet automatisch geloofwaardig zijn

Het is bij het werken aan je promotie met artikelmarketing van het grootste belang, dat je in je artikel al snel een flinke geloofwaardigheid opbouwt. Waarom zou men anders naar je luisteren? Dat luisteren doet je lezer namelijk alleen, als je aantoonbaar en zichtbaar een flinke hoeveelheid kennis en ervaring hebt opgebouwd. Bijvoorbeeld door het inbrengen van een stukje eigen ervaring. En als je je eigen problemen hebt opgelost, wat heeft dat je dan gebracht? Zijn er dingen echt verbeterd en zo ja, op wat voor manier? Dat zijn punten die je in moet brengen om je geloofwaardigheid drastisch te verbeteren.

Wat betekent dat praktisch?

Heel eenvoudig. Je moet beginnen met een verhaal. Vertel over jezelf. Vertel over vroeger. Wat je meegemaakt hebt. Wat je gedaan hebt. Een bekend boek voor schrijvers is het zeer lezenswaardige "About writing" van de Amerikaanse fictie-schrijver Stephen King. "About writing" begint met zijn vroegste herinnering, het feit dat hij een betonblok op zijn tenen kreeg. En vandaar uit beschrijft hij een gedreven zoektocht naar het beroep van schrijver. Met vallen en opstaan, maar altijd authentiek. Zonder het mooier te maken dan het was.

De gereedschapskist van de schrijver

Het tweede deel van het boek beschrijft een aantal basistechnieken, die elke schrijver zich eigen moet maken. Onderdelen van zijn gereedschapskist zegt King er zelf over. En bij de beschrijving van die basistechnieken heb je de neiging om hem op zijn woord te geloven. Want het is iemand die er gekomen is met vallen en opstaan. En die dus wel geleerd heeft wat belangrijk in het schrijversbestaan is en wat helemaal niet. Het vertrouwen in het vakmanschap van King staat nergens meer ter discussie. Zelfs als je nooit van hem gehoord hebt of nog niets van hem hebt gelezen. Dat zou kunnen, want zijn soms wat bizarre onderwerpen zijn niet voor iedereen.

Een boek voor elke beginnende schrijver

Maar eigenlijk is het wel een boek dat iedere beginnende schrijver zou moeten lezen. Het toont overduidelijk aan hoe belangrijk het opbouwen van geloofwaardigheid is. En het mooie is, dat we het zelf ervaren. Ongemerkt. Pas als je erop terugkijkt, dan besef je pas hoe knap het werk is opgebouwd. "About writing" is geen dik boek. Het leest prima weg. 

En ik raad het daarom iedereen aan die de neiging heeft om iets te gaan schrijven.

Tot slot


Artikelmarketing is een handig hulpmiddel maar de gereedschapskist van de online-marketing is goed gevuld en de meeste hulpmiddelen werken het beste in combinatie met andere gereedschappen. Ga dus ook regelmatig naar https://teamjetje.blogspot.com voor tips, ideeën en suggesties voor de inzet van andere hulpmiddelen om je doelen op het gebied van marketing te halen. Je zult zien, er is nog genoeg om mee te experimenteren.


Meer informatie over Team Jetje

 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten