dinsdag 19 oktober 2021

Een paar losse tips op het gebied van artikelmarketing in het algemeen

Een paar losse tips op het gebied van artikelmarketing in het algemeen



    De kunstwereld is niet uniek qua problemen dus oplossingen zijn ook elders te vinden;

    Het ene "probleem" is het andere niet;

    Benader dan publicisten op social media, weblogs, nieuwsbrieven en dergelijke;


Vrijwel alles wat speelt in de wereld van de promotie en de beeldende kunst geldt ook in de wereld van alledag. Dus kunnen we daar rustig rondkijken naar algemene problemen en oplossingen daarvoor die we daarna probleemloos naar de kunstwereld kunnen vertalen. 

Verkijk je trouwens niet op het woord "probleem" dat je in de marketing te pas en te onpas tegenkomt. Een probleem is eigenlijk alles waar de lezer een oplossing voor probeert te vinden. Zwaarder is het niet en het lijkt vaak gebruikt te worden om de situatie belangrijker te maken dan dat die daadwerkelijk is. 

 




Laat in je artikel de oplossing zien

Ga in op de problemen van je lezers. Hebben ze die niet? Geef dan voorbeelden van problemen die eigenlijk iedereen wel min of meer ervaart en probeer je lezers zelf te laten zien dat dit voor hen ook wel eens kan gelden.  Geef dan je lezers daar de oplossing voor in handen en leg vooral goed uit waarom juist jou werk die optimale oplossing vormt.

Je product verandert levens

Laat goed zien dat je product niet alleen je eigen leven heeft veranderd maar dat het ook de levens van anderen kan veranderen. Of laat zien dat het dat zelfs al gedaan heeft. Geef een paar geloofwaardige voorbeelden van verbeteringen die je product kan bieden. En hoe dat heeft gezorgd voor het oplossen van problemen. Zorg dat men je advies opvolgt en daadwerkelijk over gaat tot het aanschaffen van je product of het afnemen van je diensten.

Je product voorkomt problemen in de toekomt

Laat in je schrijfwerk ook zien dat je product niet alleen levens verandert maar dat problemen in de toekomst er ook mee voorkomen worden. Leg uit hoe je product preventief kan werken en hoe iedereen dat kan bereiken. Ook jouw lezers.

Geef aan wat er mis kan gaan

Vertel je lezers wat er mis kan gaan als men jouw advies niet overneemt. En gebruik dat als een soort waarschuwing naar anderen. Laat zien wat men allemaal voor problemen voorkomt door met jou en je producten in zee te gaan. Zorg dat men niet de fout van die anderen maakt die toch zo dom waren om naar een concurrent te gaan.

Proeflezen voorkomt fouten

Is je artikel klaar? Lees het dan minimaal twee keer goed door en laat het liefst ook nog door een ander doen. Leg het dan weg en kijk het een dag later nog eens door. Dan kijkt je er toch met een andere blik naar. Je bent dan niet zozeer de schrijver meer, omdat je daar wat afstand van genomen hebt, maar je bent de lezer geworden. En dat is toch weer een ander perspectief wat een heel ander gezichtspunt naar je artikel op kan leveren.

Beperk het plaatsen van je artikel niet tot één plek

Als je zoveel werk in je artikel hebt gestoken is het natuurlijk zonde als dat slechts op één punt verschijnt. Zorg er daarom voor dat je toegang heeft tot een goede submitservice voor je artikelen. Betaal liever wat geld dan dat het artikel nauwelijks enige aandacht krijgt.

Benader nieuwsbrieven en andere publicaties.

Hebt nu een goed artikel geschreven? Benader dan publicisten op social media, weblogs, nieuwsbrieven en dergelijke en bied hen aan dat ze je artikel gratis mogen gebruiken. Het is een mooie reclame voor jou en je product. En de nieuwsbrief heeft een origineel artikel dat ze nergens anders aan gaan treffen.

Tot slot


Artikelmarketing is een handig hulpmiddel maar de gereedschapskist van de online-marketing is goed gevuld en de meeste hulpmiddelen werken het beste in combinatie met andere gereedschappen. Ga dus ook regelmatig naar https://teamjetje.blogspot.com voor tips, ideeën en suggesties voor de inzet van andere hulpmiddelen om je doelen op het gebied van marketing te halen. Je zult zien, er is nog genoeg om mee te experimenteren.


Meer informatie over Team Jetje

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten