woensdag 20 oktober 2021

Word veelschrijver als het maar even kan

Word veelschrijver als het maar even kan



    Het is heel belangrijk om vooral  veel artikelen te schrijven, natuurlijk zonder de kwaliteit tekort te doen;

    Het schrijven van fictie kan een prima aanvulling zijn;

    Door veel te schrijven zal het steeds gemakkelijker en beter gaan.



Word veelschrijver als het maar even kan


Beslis je om als kunstenaar zelf je artikelen te gaan schrijven voor internet en andere offline publicaties, bedenk dan dat het belangrijk is om vooral heel veel artikelen te schrijven. Hoe meer hoe beter, mag je rustig stellen. En met zo veel mogelijk variatie. Want ook variatie, verscheidenheid en veelzijdigheid, zijn van het grootte belang. 

Schrijf fictie (zelf bedachte verhalen) en non-fictie (beschrijvingen van de werkelijkheid). En durf het zelfs door elkaar te gebruiken. Kijk eens bij een romanschrijver. Die heeft misschien een volledig bedachte hoofdpersoon, maar die hoofdpersoon loopt wel in de echte, realistisch beschreven wereld rond. Een dergelijke benadering kan een prettig leesbare combinatie opleveren.

Een voorbeeld van fictie en non-fictie combineren

Een voorbeeld van deze combinatie: Wil je als kunstenaar uitleggen hoe je een kastanjeboom moet schilderen? Maak dan een personage in je boek, die aan een ander fictief iemand uit gaat leggen, hoe het schilderen van bomen en een kastanjeboom in het bijzonder werkt. 

Het verhaal rond beide personen wordt puur fictie, maar de boodschap die je uit wilt dragen, namelijk het goed schilderen van een realistische kastanjeboom, is wel degelijk non-fictie.

Veel schrijven werkt gewoon

Er zijn meerdere redenen, waarom veel schrijven werkt. Allereerst als we naar het doel van al ons schrijfwerk kijken. Want massaal aanwezig zijn, werkt wel degelijk op het internet. Je wordt gezien, gelezen en na verloop van tijd herkend. Dat is uiteraard een uitstekende manier om naamsbekendheid op te gaan bouwen. 

Het is een bekend feit, dat zichtbaarheid voor kunstenaars van het allergrootste belang is, om uiteindelijk succes te krijgen. Op deze manier werk je daar aan alle kanten aan. Dus schrijven, schrijven en nog eens schrijven. Ben je niet zo'n schrijver, dan zijn er volop individuele schrijvers of bureaus die het schrijfwerk zo van je overnemen. Maar goed schrijven is ook te leren, vooral door er veel ervaring mee op te doen.

Al doende bouw je ervaring op

En veel schrijven betekent natuurlijk ook veel ervaring opbouwen. En dat loont weer onmiskenbaar. Bij elk artikel dat je af weet te ronden, zal een volgend artikel gemakkelijker worden om te schrijven. Elke schrijver zal je ook kunnen vertellen, dat veel lezen van groot belang is, als je veel schrijven wilt. Dus schrijf niet alleen veel, maar probeer ook te lezen waar je maar kunt. 

En lees niet alleen het verhaal van het boek, maar probeer ook de opbouw en de bedoelingen van de schrijver te analyseren. Ook daar leer je veel van. Dus ook als je niet echt zelf een schrijver bent, het is aan te leren. Maar een belangrijk onderwerp is altijd wel het hebben en houden van motivatie.  

Motivatie

Gemotiveerd aan iets nieuws beginnen is vaak wel op te brengen, maar het is veel lastiger om die motivatie daarna vast te blijven houden. Heel belangrijk bij motivatie is, dat er sprake is van een waardevol doel. Een doel dat de moeite waard is om te bereiken. Is dat niet het geval, dan moet je wel van heel goede huize komen om de motivatie vast te houden. Heb je de motivatie niet, dan is het heel lastig om veelschrijver te worden. 

Dan kun je beter niet al te zwaar beginnen en kun je beter een dagboek of journaal gaan bijhouden. Ook dan wen je namelijk aan een schrijfritme. En dan kan het plezier in het schrijven geleidelijk aan gaan groeien. En vaak is de inhoud van een goed dagboek of journaal ook wel weer om te zetten in teksten voor een breed publiek.

Tot slot


Artikelmarketing is een handig hulpmiddel maar de gereedschapskist van de online-marketing is goed gevuld en de meeste hulpmiddelen werken het beste in combinatie met andere gereedschappen. Ga dus ook regelmatig naar https://teamjetje.blogspot.com voor tips, ideeën en suggesties voor de inzet van andere hulpmiddelen om je doelen op het gebied van marketing te halen. Je zult zien, er is nog genoeg om mee te experimenteren.


Meer informatie over Team Jetje

 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten