woensdag 20 oktober 2021

Wat is van belang voor een goed artikel

Wat is van belang voor een goed artikel



    Hoe eenvoudiger je artikel is, hoe meer het gelezen en gewaardeerd zal worden;

    Gebruik geen ongebruikelijke woorden en technische termen;

    Je bent met artikelmarketing niet je eigen kennis van de kunstwereld aan het promoten.




Bedenk altijd dat een artikel zo eenvoudig als maar mogelijk moet zijn. Het moet voor de doelgroep goed te lezen zijn. Als die doelgroep uit leken bestaat, dan zul je elke ongebruikelijke term uit moeten gaan leggen. Een reden des te meer om alles eenvoudig te houden. Gebruik geen ongebruikelijke woorden en technische termen. Doe dat uitsluitend als het artikel voor een technisch geschoold publiek bedoeld is. Want die weten al wat die termen betekenen. Doe het alleen onder die omstandigheden. Doe het beslist op geen enkel ander moment. Vermijd zoveel mogelijk het gebruiken van vaktermen en jargon. Altijd.

Geen lezer zit erop te wachten om uit te gaan zoeken, wat je eigenlijk wilt zeggen met je teksten. Niemand zal gaan ontcijferen wat je geschreven hebt. Of iets op gaan zoeken dat men niet kent. Ook dat is een argument voor het hanteren van simpele taal. Want het is een feit dat als iemand iets dat je geschreven hebt op moet gaan zoeken, dat men gewoon met één klik naar een ander, vergelijkbaar artikel gaat. En daar schieten we natuurlijk helemaal niets mee op.

Durf daarom rustig met korte zinnen te werken. En met korte woorden met weinig lettergrepen. We zijn met onze teksten voor artikelmarketing in de beeldende kunst echt niet bezig met het imponeren van de lezers. Nee, die lezers worden door ons schrijfwerk echt niet geïmponeerd, maar die vertrekken gewoon als iets ze irriteert. Zoals eerder gezegd: één muisklik en ze zijn vertrokken.

Bedenk dat je met artikelmarketing niet je eigen kennis van de kunstwereld aan het promoten bent. Daar bestaan sollicitatiebrieven voor. Dan wil men weten wat je kunt. Hier bij artikelmarketing werkt dat niet.

Sterker nog, een eenvoudig te doorgronden artikel zal snel als een artikel van hoge kwaliteit worden gezien. Waarom dat zo is? Heel eenvoudig, omdat men de tekst tenminste begrijpt. Bedenk dat mensen niet snel toe zullen geven dat ze iets niet begrijpen. Ze zullen er omheen draaien en doen alsof. Iets niet begrijpen staat dom volgens velen. En wie wil er nu voor dom aangezien worden? Dan liegen we liever dat we wel degelijk snappen wat er staat.
 

Tot slot


Artikelmarketing is een handig hulpmiddel maar de gereedschapskist van de online-marketing is goed gevuld en de meeste hulpmiddelen werken het beste in combinatie met andere gereedschappen. Ga dus ook regelmatig naar https://teamjetje.blogspot.com voor tips, ideeën en suggesties voor de inzet van andere hulpmiddelen om je doelen op het gebied van marketing te halen. Je zult zien, er is nog genoeg om mee te experimenteren.


Meer informatie over Team Jetje

 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten