dinsdag 19 oktober 2021

Punten bij het schrijven van artikelen die je niet mag vergeten

Punten bij het schrijven van artikelen die je niet mag vergeten



    Het grote belang van artikelen voor webeigenaren is nauwelijks te meten;

    Tekst speelt gewoon een hele grote rol, als je wilt dat mensen je op internet kunnen vinden;

    Dat een goede artikelinhoud van het grootste belang is, is bijna een open deur.

Het belang van artikelen op de websites van vandaag en op internet gebaseerde bedrijven is eigenlijk onmetelijk. Websites bestaan bij de gratie van tekst en daarbij behorende afbeeldingen. Zoekmachines zoeken in die tekst en vinden informatie op basis van die tekst. Willen we gevonden worden? Dan speelt die tekst gewoon een hele grote rol. Zo eenvoudig is het eigenlijk.



De artikelen die je schrijft bepalen een flink deel van je succes bij het zichtbaar worden en in het sturen van verkeer naar je website, zodat men kennis kan maken met jou en je werk. Artikelen zijn in de wereld van de internetmarketing een sleutelelement geworden, om een website voor je te laten werken, van bezoekers klanten te maken en winst te maken. 

Elke website-exploitant en -eigenaar is tegenwoordig wel zo verstandig om een fors aantal artikelen op zijn of haar website op te nemen. Het zijn de artikelen met hun voor de zoekmachines vindbare teksten, die bepalen of een website breed vindbaar is, of dat de bezoekers beperkt blijven tot bekenden, familie en vrienden. En een goede website gaat toch een stuk verder dan dat, nietwaar?
 
Het is bekend dat vooral artikelen de drijvende kracht zijn achter het genereren van een stroom aan bezoekers naar een website. Artikelen zijn tegenwoordig een doorslaggevende factor bij het streven naar een hoge positie op de pagina's met zoekresultaten. Hoe hoger een website scoort in de zoekresultaten, hoe groter het deel van de verkeerstaart dat de site krijgt. Met een enorm aantal concurrenten op het internet is het trouwens nog lastig genoeg om een lekker stuk van die taart te pakken te krijgen.
 
Maar het gaat er niet alleen om je site vol te pompen met artikelen. Er gelden ook nog eens bepaalde vereisten aan die artikelen. Aan deze vereisten moet worden voldaan om de maximale voordelen te verkrijgen, die een artikel voor je website kan bieden. Een goed geschreven artikel zal de aandacht en interesse van je klanten trekken en ervoor zorgen dat ze nog een keertje terugkomen voor meer van die goede informatie. Je lezers zouden met een beetje geluk je site ook nog aan anderen kunnen aanbevelen.
 
Hier zijn enkele tips om je bij dit alles verder te helpen. Het zal je ook helpen bij het schrijven van je artikelen. Hieronder staan een paar punten waaraan alle artikelen moeten voldoen, om succesvol en nuttig te zijn. Ze gaan je helpen om van jouw website een winstgevende en drukbezochte website te maken.
 

Werk met de juiste trefwoorden en trefwoordzinnen

Elk artikel moet altijd draaien om trefwoorden en trefwoordzinnen. Elke websitebezoeker die naar een site gaat, heeft daar een eigen reden voor. Zo zijn er mensen die gewoon aan het lezen en aan het rondkijken zijn. Prima, daar is niets op tegen.

Maar velen zijn eigenlijk op zoek naar iets specifieks. Wanneer dit het geval is, gaat de zoeker meestal naar een zoekmachine en typt hij één of meer trefwoorden in van het onderwerp, waar hij naar op zoek is. En dat kan alles zijn wat ze maar willen.
 
Het belangrijkste is dan, dat je een artikel hebt met de zoekwoorden die verband houden met je site. Dat vergroot de kans dat het artikel gevonden wordt aanzienlijk. Als je bijvoorbeeld een site met auto-onderdelen onderhoudt, moet je veel artikelen kunnen hebben over auto's en hun onderdelen. Er zijn veel hulpmiddelen op het internet die een webmaster kunnen helpen bij het bepalen naar welke trefwoorden en trefwoordzinnen het meest door de bezoekers van internet wordt gezocht. Je kunt deze tools gebruiken om te bepalen welke zoekwoorden je moet gebruiken en waarover je bij voorkeur moet gaan schrijven om publiek te trekken.
 

Bepaal je zoekwoorddichtheid

Maak je gebruik van zoekwoorden en zoekzinnen in je artikelen? Dan moet je ze ook goed gebruiken. Zeker de zoekzinnen moet je keer op keer zo volledig mogelijk gebruiken en dan ook nog zo, dat het geen onzin wordt voor je menselijke lezers. We schrijven voor andere mensen en niet voor de software van Google, nietwaar?

Een trefwoord mag ergens tussen de 2% en 4% van de tekst uitmaken. Dus op honderd woorden mag een trefwoord 2 tot 4 x voorkomen. Is het te weinig, dan zal het artikel niet gezien worden als belangrijk voor dit trefwoord. Is het te veel, dan vertrouwt de zoekmachine het niet en is de kans groot, dat het artikel ergens in de donkers kelders van het internet verdwijnt.

De trefwoorddichtheid is dus wel belangrijk. Er is wel software te vinden op het internet die dit prima voor je uitrekent en het kan nooit kwaad die te gebruiken. Voor Wordpress gebruikers is dat bijvoorbeeld de plug-in van Yoast.
 

Een goede artikelinhoud is bijna een open deur

Zoals hierboven vermeld, kun je een artikel niet zomaar doorzeven met trefwoorden om zoekmachines ter wille te zijn. Je artikelen moeten door je lezers ook worden beschouwd als kwalitatief goed en ook als plezierig leesvoer. Artikelen moeten mensen kunnen vermaken en ook goede informatie en hulp bieden voor waar ze mee bezig zijn. Artikelen moeten taalkundig goed worden geschreven. Zorg voor de juiste spelling en een goede grammatica. Als je uiteindelijk wilt, dat mensen je vertrouwen, zorg er dan voor dat je werk van goede kwaliteit en doordacht is.

Zorg voor duidelijke presentatie van cijfers 

Mensen reageren goed op cijfers, feiten en statistieken. Feiten geven ook weer vertrouwen, vooral als ze goed te controleren zijn. Probeer dus zoveel mogelijk feiten te verzamelen en geef ze professioneel weer. Een goed onderbouwd en goed geschreven artikel zal je reputatie als expert in het door jou gekozen vakgebied of onderwerp beslist verder omhoog helpen. Naarmate er meer mensen in je geloven, zal het totale vertrouwen in jou en je producten steeds verder toenemen.

Koppel je artikelen onderling aan elkaar

Zorg ervoor dat je artikelen onderling verbonden worden met links. Wordt er in een onderwerp een term genoemd die elders diepgaand wordt toegelicht, voorzie dat dan van een link. Links vertellen de zoekmachines namelijk ook wat belangrijk is.

Tot slot


Artikelmarketing is een handig hulpmiddel maar de gereedschapskist van de online-marketing is goed gevuld en de meeste hulpmiddelen werken het beste in combinatie met andere gereedschappen. Ga dus ook regelmatig naar https://teamjetje.blogspot.com voor tips, ideeën en suggesties voor de inzet van andere hulpmiddelen om je doelen op het gebied van marketing te halen. Je zult zien, er is nog genoeg om mee te experimenteren.


Meer informatie over Team Jetje

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten