woensdag 20 oktober 2021

Drie technieken om snel een artikel te produceren

Drie technieken om snel een artikel te produceren



    Belangrijk is hoe je iets op dat blanke scherm of dat lege stuk papier kunt krijgen;

    Probeer bij voorkeur de lezer iets mee te geven dat hij direct kan toepassen;

    Wees opgetogen! Als jij al niet opgetogen bent over het werk dat je maakt, wie is dat dan wel?



Het beginnen met een artikel is voor iedereen lastig


Geef het maar toe, of je nu een professioneel schrijver bent, of dat je jezelf als een regelrechte amateur beschouwt, we kijken in het begin allemaal tegen een vervelend blanco scherm of een vel wit papier aan. Maar er is een oplossing voor, waardoor je veel efficiënter gaat schrijven. 

En waarmee je dus en ook snel artikelen kunt produceren. Wat dan hopelijk een golf van nieuwe bezoekers aan je website, meer naamsbekendheid, zichtbaarheid en klanten op gaat leveren. Want daar doen we het natuurlijk voor.

Laten we eens kijken hoe je iets op dat blanke scherm of stuk papier kunt krijgen.

1. Schrijf eerst de voornaamste acties in je artikel op

Die superieure kopregel en die geweldige eerste paragraaf die je in je artikel op wilt gaan nemen, komt straks wel want dan zijn ze gemakkelijker te schrijven dan op dit moment. 

Niemand leest namelijk een artikel dat geen waarde voor hem heeft en dat zijn interesse niet gewekt heeft. Dus we beginnen met de termen, die de interesse van je lezers moeten wekken en ook vast gaan houden. Belangrijk is dat je artikel op de één of ander manier het leven van je lezer aangenamer moet gaan maken. 

Dus als we een artikel schrijven, dat op loodgieters is gericht, schrijf dan iets over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van het waterdicht koppelen van leidingen, hoe je een effectieve isolatie voor de winter maakt etc. Richt je op dingen die het leven van de loodgieter veraangenamen. 

Schrijf je als kunstenaar een artikel voor je klantenkring? Vertel dan hoe je nieuwste schilderij tot stand is gekomen, waar het mee geschilderd is, wat het idee erachter is, hoe je aan je inspiratie kwam en dergelijke. Wek interesse voor waar je mee bezig bent.

2. Bewaar het beste van het artikel tot het einde

Als iemand je artikel gelezen heeft, dan moet er iets van je betoog blijven hangen. Dat lukt het beste als deze belangrijke tekst ergens aan het einde van je artikel staat. Die laatste regels moeten tot uiting brengen dat je je vak goed verstaat. Probeer bij voorkeur de lezer iets mee te geven, dat hij direct kan gaan doen als hij je artikel gelezen heeft. 

Hij of zij moet direct tot actie over kunnen gaan. En die actie moet een prettig gevoel geven. Het resultaat moet zijn dat je naam onthouden wordt en dat men ook andere artikelen van je zal willen gaan lezen. 

Om bovenstaand voorbeeld verder te gebruiken: Schrijf waar het schilderij te zien is, in welke galerie het hangt, of wanneer iemand het in je atelier kan komen bekijken. Bekijken van het schilderij, daar draait het om. En dat bewaren we dus tot het laatste.

3. Wees opgetogen over de voordelen die je aandraagt over je werk

Want als jij al niet opgetogen bent over het werk dat je maakt, wie dan wel? Als je een stuk van het artikel klaar hebt en aan je geloofwaardigheid gewerkt hebt, dan wordt het nu tijd om de eetlust voor al deze informatie nog wat op te voeren. 

Omdat je de voordelen al opgeschreven hebt, is het nu niet moeilijk meer om de geloofwaardigheid op te voeren. Je gelooft er immers zelf al in? En daarom is het nu de beste tijd om je artikel van een eerste paragraaf en het einde van het stuk te gaan voorzien. Zo langzaamaan begint je artikel daarmee compleet te worden. En omdat je de informatie zelf ook op een rijtje hebt, is het maken van die super kopregel inmiddels ook een stuk gemakkelijker geworden. Je weet tenslotte nu ook precies wat er in het artikel staat.

Vergeet natuurlijk niet je naam, e-mailadres en dergelijke op te nemen in een resourcebox. En bedenk goed wat je wilt als volgende actie van je lezer. Moet hij zich in gaan schrijven op je nieuwsbrief? Moet hij iets bij je gaan kopen? Of is het voorlopig voldoende als hij je website eens een keer bezoekt? Gebruik dat bij de tekst van je resourcebox. En het is natuurlijk niet verkeerd om een goede resourcebox voor alle hiervoor genoemde doeleinden op de plank te hebben liggen, zodat je deze direct met copy/paste in je tekst over kunt nemen.

Tot slot


Artikelmarketing is een handig hulpmiddel maar de gereedschapskist van de online-marketing is goed gevuld en de meeste hulpmiddelen werken het beste in combinatie met andere gereedschappen. Ga dus ook regelmatig naar https://teamjetje.blogspot.com voor tips, ideeën en suggesties voor de inzet van andere hulpmiddelen om je doelen op het gebied van marketing te halen. Je zult zien, er is nog genoeg om mee te experimenteren.


Meer informatie over Team Jetje

 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten