Zorg bij artikelmarketing voor sympathie
Zorg dat de lezers je aardig gaan vinden; |
||
Probeer een positief voorbeeld voor je lezers te zijn; |
||
Sympathie in je schrijfwerk, werkt door naar je kunst. Ook die zal men dan meer gaan waarderen; |
Het is belangrijk bij het schrijven van artikelen en dergelijke om je lezers redenen te geven om sympathie voor je te krijgen. Wat je vertelt moet dus warmte, medemenselijkheid, verdraagzaamheid en empathie uitstralen. Je mag best een mening hebben. Natuurlijk. Iedereen heeft een mening en die mag best tot uiting komen in je publicaties. Maar zorg tegelijkertijd ook dat iedereen met een andere mening 100% in zijn waarde blijft. Jouw mening mag nooit maar dan ook nooit ten koste van iemand anders gaan, want dan verlies je je sympathie. Het feit dat je probeert om iedereen in zijn of haar waarde te laten is van groot belang.
Wees op dat punt in je schrijfwerk en in de standpunten die je verdedigt, een voorbeeld. Een positief voorbeeld dat mensen graag over zullen nemen. Zorg dat jouw lezers zich met je gaan vereenzelvigen. Dan zullen ze ook sneller geneigd zijn om de door jou aangedragen oplossingen over te nemen. Je bent immers hun voorbeeldfunctie?
Of anders gezegd, ze zullen voor dezelfde oplossing gaan kiezen als die jij gekozen hebt. Het voordeel daarvan hoeft niet alleen maar commercieel te zijn. Want men zal ook met meer belangstelling je verhaal lezen en minder snel de aandacht verliezen voor wat je te vertellen hebt.
Ook als kunstenaar zul je merken dat als je zo weet te schrijven, dat men ook anders naar je werk als kunstenaar gaat kijken. Als je in je schrijfwerk bij je lezers sympathie op hebt weten te wekken, dan zal men dat ook in je kunstwerken gaan herkennen.
Dat effect gebeurt volledig automatisch. Onbewust zou je kunnen zeggen, maar je werk zal geleidelijk aan aantrekkelijker voor hen gaan worden. En dat is natuurlijk een prima ontwikkeling voor jou als kunstenaar. Je wordt steeds zichtbaarder, je kwaliteiten zullen steeds meer gezien worden, je werk wordt beter verkocht en uiteindelijk groei je naar een autoriteit in de kunstwereld.
Door je eigen communicatie naar de wereld toe, heb je wat dat betreft heel veel zelf in de hand.
Tot slot
Artikelmarketing is een handig hulpmiddel maar de gereedschapskist van de online-marketing is goed gevuld en de meeste hulpmiddelen werken het beste in combinatie met andere gereedschappen. Ga dus ook regelmatig naar https://teamjetje.blogspot.com voor tips, ideeën en suggesties voor de inzet van andere hulpmiddelen om je doelen op het gebied van marketing te halen. Je zult zien, er is nog genoeg om mee te experimenteren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten