maandag 18 oktober 2021

Artikelen met tips zijn effectief

 

Artikelen met tips zijn effectief



    Lijsten met tips zijn populair bij artikelmarketing, voor welk onderwerp dan ook. Dat lijsten snel informatie leveren speelt daar een rol bij;

    Lijsten met tips zijn in enorme hoeveelheden te maken. Het aantal mogelijkheden is bijna eindeloos ;

    Het vraagt misschien eerst een wat andere manier van denken en formuleren, maar dat went snel.



Mensen zijn gek op lijstjes met tips dus lever hen die lijstjes

Mensen zijn nu eenmaal gek op tips. Artikelen gebaseerd op lijstjes met tips op een gespecialiseerd terrein doen het meestal dan ook goed. Denk dan aan artikelen met lijstjes als:

  • Tien tips om je optimaal voor te bereiden op je eerste expositie;
  • Tien tips om een origineel onderwerp voor een schilderij te vinden;
  • 16 tips voor locaties in Zuid-Holland waar het goed schilderen is;
  • 8 tips waar je op moet letten bij het kopen van penselen.

Je kunt echt overal dit soort lijstjes van maken

Het aantal mogelijkheden is natuurlijk bijna eindeloos. Dat mag duidelijk zijn. Maar hoe ziet zo'n lijstje er uit, als je alle voordelen goed wilt benutten? Beschrijf in zo'n artikel met een lijst met tips in elk geval de volgende punten:

  1. Wat er gedaan moet worden om de tip daadwerkelijk te kunnen gebruiken;
  2. Hoe je de stappen die je in punt 1 beschreven hebt daadwerkelijk goed uit moet voeren;
  3. Beschrijf altijd het eindresultaat dat je mag verwachten.

Veel onderzoek hoef je voor dit soort lijsten niet te doen

Je hoeft voor dit soort artikelen niet erg veel onderzoek te doen, want ze vragen betrekkelijk weinig informatie. Dit soort tips gaan niet diep. De tips die je geeft in je artikel zijn pure feiten. Deze tips zijn vaak al op je eigen kennis gebaseerd, hooguit met wat extra aanvulling. Zorg er wel voor dat de tips en het artikel origineel zijn.

Lijstjes met tips zijn lekker praktisch en to-the-point

Deze artikelen met lijstjes met tips worden altijd veel gevraagd. Ze zijn populair. Waarom dat zo is? Omdat men op het internet meestal vooral naar praktische info op zoek is. Achtergrondinformatie en theorie haalt men wel uit boeken en/of cursussen. Rustig een papieren boek lezen voor de open haard en dan mag het allemaal best wat langzamer en minder efficiënt. Maar op internet ervaren we dat anders.

Altijd eerst even rekenen

Begin bij een tips artikel met het bepalen van de lengte en het aantal tips dat je nodig hebt. Dat geeft je direct al een indicatie van de lengte van elke afzonderlijke tip. Een voorbeeld: Je wilt een artikel van 800 woorden. Bij 10 tips is dat gemiddeld 80 woorden per tip. Maak ik er 20 tips van, dan zakt mijn gemiddelde lengte naar 40 woorden en kan ik dus al met wat minder diepgang volstaan om toch nog het gewenste aantal woorden te halen.

Hoe meer tips er mogelijk zijn, hoe beter dat het is

En houd altijd rekening met de basisregel, dat hoe meer tips ergens over te geven zijn, hoe gemakkelijker het artikel is om te schrijven. Iets om rekening mee te houden bij het kiezen van een onderwerp. 

Een breed onderwerp is wat dat betreft altijd een stuk gemakkelijker dan een onderwerp, dat sterk gespecialiseerd is.

Nu nog even de praktijk:

Een praktische aanpak is de volgende:

  • Bedenk eerst een aantal onderwerpen, waarover je tips zou kunnen geven;
  • Zet elk onderwerp bovenaan een vel papier. Begin dan per vel papier gewoon te schrijven;
  • Zet elk trefwoord gewoon op papier. Geen structuur aanbrengen, taalfouten komen later wel en al helemaal geen grammatica. Spontaniteit is van belang;
  • Lees regelmatig door, wat je al geschreven hebt en je zult merken dat er steeds weer nieuwe suggesties voor tips naar boven zullen borrelen;
  • Inderdaad, dit kost wat tijd, dus als je artikelen met lijstjes met tips wilt gaan schrijven, dan moet je dat ruim van tevoren plannen.

Het vraagt even een omschakeling maar dan is het heel effectief

Het vraagt in het eerste begin een soort van andere manier van denken om deze lijsten te schrijven, maar je zult al snel merken, dat hoe vaker je deze artikelen met lijstjes met tips schrijft, hoe gemakkelijker het je afgaat. En hoe meer varianten je te binnen zullen schieten, waar je een lijstje met tips van maken kunt. 

Tot slot


Artikelmarketing is een handig hulpmiddel maar de gereedschapskist van de online-marketing is goed gevuld en de meeste hulpmiddelen werken het beste in combinatie met andere gereedschappen. Ga dus ook regelmatig naar https://teamjetje.blogspot.com voor tips, ideeën en suggesties voor de inzet van andere hulpmiddelen om je doelen op het gebied van marketing te halen. Je zult zien, er is nog genoeg om mee te experimenteren.


Meer informatie over Team Jetje

 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten