maandag 18 oktober 2021

3 dingen die je in de gaten moet houden, voordat je artikelen gaat plaatsen

 

3 dingen die je in de gaten moet houden, voordat je artikelen gaat plaatsen



    Weet goed waarom je je artikelen schrijft;

    Schrijf niet om Google een plezier te doen, maar schrijf voor je lezers. Hun vertrouwen in jou is het belangrijkste;

    Zorg voor content, die je lezers echt wat verder helpt.


Artikelmarketing, voordat je je artikel opstuurt...

Voor je een artikel opstuurt naar een artikeldirectory is het goed om nog even een aantal punten te bekijken. Het is tijd voor alle schrijvers en niet-schrijvers om de oude creatieve kwaliteiten weer eens nieuw leven in te blazen, om de kunst van het schrijven van goede artikelen weer wat op te halen.

Nu de techniek vrijwel alles mogelijk maakt, komt de populariteit van marketing gebaseerd op informatie weer terug. Dit is één van de oudste en meest effectieve technieken om doelgericht mogelijke klanten te bereiken en daar ook daadwerkelijk klanten van te maken.

Daarom is het schrijven en publiceren van artikelen ook zo populair. Er zijn veel hulpmiddelen in omloop, die mensen kunnen gebruiken om het verspreiden van hun artikel een stuk te vereenvoudigen. Toch is al deze techniek maar de helft van het verhaal.

Laten we eens kijken naar de gebruikelijke fouten bij het publiceren van een artikel op artikeldirectories.

1. Het door elkaar halen van het doel om artikelen te schrijven en het doel van publiceren.

Er zijn drie redenen om artikelen te promoten, namelijk:

  • Het genereren van naamsbekendheid;
  • Het genereren van mogelijke klanten;
  • Promotie van het bedrijf en haar producten.

De reden van het schrijven van een artikel is om je publiek te informeren. En als het artikel niet met dat doel voor ogen is geschreven, dan schiet het artikel ook bij de promotiedoelen het doel letterlijk voorbij, omdat niemand het zal willen lezen.

Je zult uit moeten zoeken waarom mensen jouw artikel lezen om daarna mogelijk nog op jouw resourcebox te klikken. De beste manier om dit te bereiken is het produceren van goede content.

2. Er niet in slagen om de mogelijkheden van artikelmarketing volledig uit te buiten. 

Je weet al dat artikelen kunnen helpen om verwijzingen terug naar je website te krijgen. Maar je kunt ook een betere plaats in de zoekresultaten krijgen vanuit datzelfde artikel. Zorg voor de juiste trefwoorden op de juiste plaats, maar overdrijf het beslist niet. Ook de teksten van links worden gebruikt, maar niet alle artikeldirectories zien kans om dit ook te benutten of te ondersteunen.

Het verkrijgen van links is belangrijk. Maar als je schrijfwerk wordt opgepakt door één of andere publicist, dan is dat nog veel meer waard, omdat daar uiteraard een enorme hefboomwerking van uit gaat. En dat bereik je alleen met hoogwaardige artikelen en niet alleen met artikelen die geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines.

Maar dit alles brengt geen brood op de plank. Daarom moet een artikelmarketingstrategie gecombineerd worden met projecten die voor inkomsten zorgen. Fixeer je niet volledig op het aantal bezoekers op je website. Maak een plan en let er op dat je inspanningen in de artikelmarketing er deel van uitmaken.

3. Publiceren van content die je lezers niet helpt.

Let er op, dat artikeldirectories niet alle artikelen zonder meer accepteren. Meestal zijn er richtlijnen voor de artikelen die geplaatst worden. Een zeer belangrijk criterium voor plaatsing is de kwaliteit en wat het de lezers oplevert.

Dus schrijf altijd artikelen die de publicisten willen gebruiken in hun tijdschriften, hun nieuwsbrieven en op hun websites. En houd je aan de richtlijnen, zorg voor een goede controle van je spelling. En lukt dat allemaal niet, zorg dan voor een ghostwriter die je artikelen voor je schrijft.

Uiteindelijk is het allemaal een kwestie van kiezen. Je kunt weinig resultaat halen met weinig werk of je kunt er de nodige tijd in steken en daar goede resultaten mee halen.

Hoe meer je artikel toegesneden is op een afgebakende doelgroep, hoe beter de resultaten zullen zijn. Het zal in elk geval beter zijn dan een algemeen artikel, op een meer algemene directory. Let hier goed op en je zult vanzelf steeds beter gaan zien, wat voor artikelen je kunt gaan schrijven. 

Tot slot


Artikelmarketing is een handig hulpmiddel maar de gereedschapskist van de online-marketing is goed gevuld en de meeste hulpmiddelen werken het beste in combinatie met andere gereedschappen. Ga dus ook regelmatig naar https://teamjetje.blogspot.com voor tips, ideeën en suggesties voor de inzet van andere hulpmiddelen om je doelen op het gebied van marketing te halen. Je zult zien, er is nog genoeg om mee te experimenteren.


Meer informatie over Team Jetje

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten